12 Ekim 2016 Çarşamba

Neden Yorum Yapmalıyız ?

Blogger için yorum ne kadar önemli bunu hepimiz biliyoruz. Burada benim amacım başkalarına ulaşmak idi. Bundan dolayı benim için de yorum çok önemli. Çünkü yorum yapan sayısı benim kaç kişiye ulaştığımı,kaçını etkileyebildiğimi gösteriyor bana. Sanal alemin bize yerleştirdiği kötü özelliklerin başında geliyor sanırım bu. Mesela sizinle konuşan bir insana yüz yüze iseniz mimikle bile olsa bir yorum yapmış tepki göstermiş olursunuz. Burada da blog yazarlarının yaptığı siz blog yazarları ile konuşmak aslında. Ama bizler yorumsuz kalıyoruz çünkü yazara ismimiz ulaşmıyor yazar tanımıyor bizi. Peki yorum yapmak zorunda mıyım? Tabi ki bu konuda herhangi bir sorumluluk hissetmemeliyiz ki hissetmiyoruz da belki. Fakat o halde kimseden yorum da beklememek gerek. Şöyle ki yorum yapıp ille de yorum beklemek de yanlış. Ama her blogger yorum bekliyorsa empati yapıp okuduğu yazıya bir yorum bırakabilir. Hiç fena olmaz hani :)  sevgi ve saygılarımla efendim :) birbirinizi mutlu etmek (sanal alemde bile olsa) oldukça önemli..


36 yorum:

  1. İlgimi çeken konularda yazılmış yazılara mümkün olduğunca yorum yapmaya çalışıyorum. Okunmak ne kadar keyifliyse okuduğunu göstermek de blog sahibi için önemli. Bu vesileyle yorumumu bırakıp yavaşça uzaklaşıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman şunu da ekleyelim bir blogger ilgi ceken konularda da yazı yazmalı :) çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Şimdi böyle yazıyı okuyup da yorum yapmadan gitmek olmaz dimi ☺
    Yazılan her yazıda acaba yorum gelmişmi diye bakmak ve gelen yorumlara çocuklar gibi sevinmek. Haklısınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte o çocuksu sevinci bir insana neden tattırmayalım değil mi :)

      Sil
  3. bence de yorumlaşmanın anlamı büyük. karşılıklı olması daha iyi tabi ama bir tarafın ilgisini çekmiyorsa kötü de düşünmemek gerek. misal ben bir çok erkek bloggera yorum yapıyorum destek amaçlı ama karşılık beklemiyorum çünkü onlara göre içeriğim çok az. ne yapsın adam ruj çok güzelmi ben de alayım mı desin :D :D ama arada sırada yazdığım kozmetik dışı yazılara çok güzel yorumlar yazıyorlar. yani seven, bileni isteyen her türlü destek oluyor. ben geri dönüşü olsun olmasın yoprum yapmayı seviyorum. elinize sağlık bu arada, söylediklerinize de katılıyorum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de mesela girdiğimde blogunuza şimdi diyroum neye yorum yapabilirim :D ama moda bloglarına bir erkek olarak moda dışında yazılmış yazılara yorum yapmaya çalışıyorum tabi :))

      Sil
    2. Ahahah Duygu kesinlikle katılıyorum sana. :D

      Sil
  4. Yorum konusunda benzer fikirlere sahibiz. Ben denetlemeyi bekleyen bir yorumunuz var yazısını görünce mutlu olanlardanım. Benimde amacım insanlara MAVİYİ sevdirmek. Ve bunu en iyi yorumlardan anlarım. Başarılı bir paylaşım olmuş Emre. Teşekkürler 💎💎

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirde olduğumuza sevindim :) umarım amacına ulaşırsın. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  5. bence de, yorumlamakta cömert olalım :) yalnız olmadığımızı hissediyoruz yorum aldıkça, başka türlü varlığımızı sanalda hissettiremeyiz ki... O yorumları okumak nasıl keyif veriyor insana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Sonuçta bir blog yazarı başka türlü anlayamaz ki kim yaninda :))

      Sil
  6. Ben de elimden geldiğince bloger arkadaşlarımın yazılarını okuyor,onlara destek vermeye çalışıyorum.Bence birbirimize destek olursak daha kolay ilerleriz.Düzenli olarak yazılarımı okuyan ve yorum yapan arkadaşlar da motivasyonumun artmasına neden oluyor.Gerçekten önemli bir konuya değinmişsin.Çok teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belirttiğim gibi blogunuzdan hiç elim boş dönmedim merakla ve büyük bir mutlulukla takip ettiğim bir insansınız ben teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Bir de yorum, bloggerı, yazmaya teşvik eden en önemli unsurlardan biri. Güze lbir konuya değindiniz Emre Bey, tebrik ederim efendim. Bu arada şiirlerinizin devamını beklemekteyiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) kesinlikle çok önemli umarım bir şeyler değişir :)

      Sil
  8. İlgimizi çeken yazılara yorum yapmak önemli. Çünkü bir emek verilmiş. Yapılan yoruma cevap vermek de blog sahibinin sorumluluğu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız keşke herkes bu sorumlulukta olabilse :)

      Sil
  9. size olan kırgınlığım kelimelerle tarif edilemez. hakkımdaki yanlış yargılarınızı hak etmediğimi düşünüyorum , hoşcakalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yanlış dediginiz yargıların aksi bir şey yaptığınız takdirde benim tavrım daha farklı olacak. Saygılarımla hoşçakalın.

      Sil
    2. Benim artık sizinle hiçbir şekilde bağlantım olmayacaktır böyle biline

      Sil
    3. Böyle bir üzüntü sana fazla gelir Emre. Ama ne yazık ki fail, hepimizin dışında biri ve aramızda dolaşıyor. Vicdanı rahat mı çok merak ediyorum. Sevgiler oğlum. Kimse kimsenin ne yaşadığını bilmez. Duygu sömürüsü senin tarzında yok. Sevgiler ve derslerinde başarılar Emre.

      Sil
    4. Ben doğru bildiğimin arkasında olacağım hep ablam. Ben beni okuyup sevmiş insanlara yazacağım. Çok teşekkür ederim ablam.

      Sil
    5. Ben de sana çok teşekkür ederim Emre, emeğin, özverinin manasını bilip beni desteklediğin için :)

      Sil
  10. Yorum yazmayı ya okumayı da seviyorum, insana oldukça faydası oluyor gerçekten. Zoraki yorum hoş olmuyor tabii ki ama içimizden geçen düşünceleri de yoruma eklemek gerek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız gerçekten. Ben aynı şeyi düşünüyorum sizinle :) çok teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  11. Emre merhaba; gerçekten önemli bir konu.Blogger dayanışması önemli bence.Samimi bulduğum her konu hakkında fikrimi belirtirim ve bundan büyük mutluluk duyarım. Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) o dayanışma kurulmalı ve menfaat ilişkisine dayanmamalı bence. Size katılıyorum ben de öyle. Fikrimi belirtmekten kaçmam ki :) çok teşekkür ederim :)

      Sil
  12. Vaktim bol olduğu zaman takibimde olan çoğu arkadaşıma yorum bırakmaya çalışıyorum. Hatta hiç bana uğramayanlara bile yorum bırakmışlığım vardır. Vaktim kısıtlı olduğunda ise bana yorum bırakan arkadaşları mutlaka ziyaret ediyorum. Elbette karşılık bekliyorum herkesin beklediği gibi. Sevgi bile karşılıklıysa yorum neden karşılıksız olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) en güzelini yapıyorsunuz tabi insanlar bundan haberdardır olduğu sürece size darılmazlar. Karşılık beklemek hakkımız tabi ki katılıyorum size :)

      Sil
  13. Çok güzel bir konuya değinmişsin kesinlikle. :) Blogumu açalı henüz 1 yıl olmadı ama sadece tek bir yorum geldiğinde bile yaşadığım heyecan ve daha çok yazma hevesimi unutmuyorum. Hala devam ediyor. Ben genelde ziyaretime uğrayan uğramayan takibimde olan herkese yorum bırakıyorum. Karşılık beklemiyorum desem yalan olur ama menfaatçi olarak görülmek istemem. Demek istediğim benim vakit ayırıp desteklediğim insanda beni ziyaret etse hiç fena olmaz. :) Ama gelmek istemezse de kimseyi zorlayamayız elbet. Vakit bulduğum an tüm blogları gezip yorum bırakırım genelde. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu menfaat peşinde olduğunuzu tabi ki göstermez. Yani insan istiyor ilgi gösterip okuduğu bir insan tarafından okunmak. Umarım her birimiz hak ettiğimiz değeri görürüz zamanla :)

      Sil
  14. Bizde blog dünyasında yeni olduğumuz için hala yorum geldiği zaman birşeyler yaxdığımızın okunduğumuzun farkına varıp o zaman seviniyoruz, yorumlaşmak güzel şey doğru bir noktaya parmak basmışsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yorumlaşmak harika bir şey diyebiliriz. Blog yazarını ayakta tutan şey çünkü bana göre :) çok teşekkür ederim :)

      Sil
  15. Yorumlar sadece "yorum yazdım oldu bitti" şeklinde olmamalı. Yazıya ve yazara, okura katkı sağlamalı. "Çok güzel" "harika" gibi "pasif" yorumları ben yorumdan saymıyorum. Bazen yazacak bir şey bulamadığım ama beğendiğim yazılar olursa Google Plus'ta paylaşıyorum.

    Çok yorum değil de az da olsa faydalı yorum daha önemli diye düşünüyorum. Bir de çok fazla beklentiye girmemek gerekli... Fakat bencillik çok fazla bunu da biliyorum. Bir de blog okumak ve yorum yazmak çok zaman alıyor. Bazen takip ettiğim bloglara hafta bir defa bakıp topluca okuyorum yazılar ve yorumları topluca yazıyorum.

    "Hep bana"cılık maalesef aldı başını gidiyor. Herkes diyor ki: "benim yazılarım okunsun, yorumlansın"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hak veriyorum. Aslında bu durumu en doğru cümlelerle anlatmaya çalıştım.Çünkü bir adım ötesi ve gerisi tehlikeli. Ne yazık ki içine girdikçe daha bir görüyorum blog yazarlarındaki bencilliği.

      Sil